Στις αρχές του 19ου αιώνα, λόγω της έλλειψης ικανοποιητικού αριθμού δασκάλων, ορίστηκε, τόσο από την Πελοποννησιακή Γερουσία το 1822, όσο και από την Εθνοσυνέλευση του 1823, ως επίσημη μέθοδος διδασκαλίας στα σχολεία της στοιχειώδους εκπαίδευσης η αλληλοδιδακτική μέθοδος του Α. Κοκκώνη.
Πολύ κοντά στην περιοχή των αρχαιότερων γυμνασίων της Αθήνας όπου υπήρξε το αποκαλούμενο Διογένειο Γυμνάσιο, στήθηκε στα χρόνια της οθωμανικής κυριαρχίας ένα τέμενος, το γνωστό Τζαμί της Κολόνας.
Στην Αθήνα, τον Σεπτέμβριο του 1912, τα διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα ... ετοιμάζονταν να ανοίξουν για το νέο σχολικό έτος. Τον εκπαιδευτικό κόσμο, όμως, και την αθηναϊκή κοινωνία, πέρα από τα γενικά θέματα, όπως οι προσανατολισμοί του υπουργού Παιδείας ή τα σχετικά με τον δημοτικισμό και το γλωσσικό ζήτημα, απασχολούσαν μερικά πιο πρακτικά και πιο άμεσα προβλήματα.